Thursday, December 30, 2010

CELOTEH : Pada satu malam . . .

Helo !

Kali ini, saya emosi sikit.

Semasa saya part 6, Diploma di UiTM Segamat, saya dan rakan-rakan telah tinggal dirumah sewa sendiri. Kami berkenalan dengan jiran yang juga pelajar di UiTM.

Dah masuk Degree di UiTM Shah Alam nie membuatkan kami semua sangat jarang untuk berjumpa antara satu sama lain. Walaupun dengan kawan-kawan serumah saya :(

Tiba-tiba, pada satu malam, jiran saya bernama Zakwan telah menelefon saya setelah sebulan tidak berbual. Dia tanya saya, sedang buat apa. Saya kata, sedang berbelog sahaja.

Zakwan : "Aku cuma nak tujukan lagu nie untuk kau - TALKING TO THE MOON by Bruno Mars, lirik dia untuk kau tau. Meh aku pasang kat handphone aku, biar kau dengar".

Saya pun berkata, "Ok, aku google lirik dia jap".
Saya diam, mendengar, sambil menghayati lirik lagu yang menyentuh jiwa ini.

Selepas lagu habis, saya pun berkata, "Kau takyah nak jiwang sangat lah... Lirik dia best !"

Zakwan :"Kau jaga diri baik-baik tau. Jangan tinggal sembahyang. Semoga bahagia dengan Iqbal sehingga ke anak cucu."
Saya    : "Ouh, Terima Kasih. Nak bahagia sampai syurga lah !"
Zakwan : "Yelah... Semoga bahagia sampai syurga..."



Talking To The Moon Lyrics



I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have



Chorus:



At night when the stars
light up my room
I sit by myself



Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon



I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know



Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah

They're talking back



Saya terfikir, ada tak kawan-kawan saya yang lain AKAN menghargai saya seperti ini...? Walaupun jauh, dia tetap mengingati saya.

Oh, Thank You so much ! I miss you. May our friendship last forever ! ;)


Have a good day !

2 comments: