Monday, January 10, 2011

CELOTEH : Perangai yang TAK SYOK

Helo! ;)

Tajuk cerita kali ini macam seorang ustazah nak menegur orang pula. Takkanlah menegur pun nak panggil ustazah, kan. Walaupun bukan ditegur depan-depan (saya tak berani tegur depan-depan), tolonglah fikir sendiri. Malu mak mertua kalau dapat menantu macam nie.

Senang kata, ini bukan teguran. Ini pandangan serong lah.

Haa, nie nak cerita nie. Cecite cecite kan...

Pagi tadi saya pergi breakfast di sebuah restoran di kawasan rumah saya. Saya duduk dengan ayah saya, sementara menunggu mama pergi bank. So, buat macam biasalah. Takkan nak buat macam luar biasa kan.

Lepas dah habis makan tu, saya tengoklah orang-orang di sekeliling saya (time makan tak tengok orang pun, nampak sangat lapar). Sambil jeling-jeling orang, saya juga tengok TV. Buat apa nak pandang orang lama-lama kan.

Tiba-tiba ternampak lah asap rokok dari satu meja makan yang ada 4 orang perempuan di situ. Ala, biasalah perempuan hisap rokok. Kita kan negara merdeka. Siapa nak marah.

Tapi, yang TAK SYIOK nyer, asap tu datang dari mulut perempuan bertudung. Hurm, memanglah tidak salah. Tapi itu kan dah merosakkan imej bertudung yang dibawanya. Perempuan bertudungkan adalah ciri-ciri wanita Islam yang sopan santun. (INGAT! Walaupun anda orang yang gila-gila, jangan pamerkan sikap seperti ini di khalayak ramai.)

Dalam hati saya, "Hurm, perempuan macam nie muncul jugak depan aku. Selalu dengar cerita je."

Malas nak berasa malu dengan keadaan itu, saya pun blah. Pergi toilet. Nak terberak sebenarnya. Toilet di tempat itu kena pergi jauh sikit. Luar dari restoran. Lepas balik dari toilet, ternampak laa perempuan tadi dan 3 rakannya nak naik lif.

Hurm, dia bertudung tapi JEANS KOYAK DI PEHA. Oh, Whatever. Aku yang free hair nie pun tak pakai seluar koyak di peha. OK STYLE. Kenapa kau pakai tudung kalau kau nak MEM-PEHA kat sini? Kau memalukan. Oh, maaf saya sangat emosi.


Koyak kat lutut tak perasan pulak.

Lain kali kalau rasa nak sangat koyak rabak, bak datang pakai seluar macam nie. BARU HOT GIRL IN THE CITY.


Bahagian hebat untuk "dikoyakkan".



Pilih gaya yang betul dan sesuai dengan penampilanmu.


Have a good day!

4 comments: