Saturday, January 8, 2011

CELOTEH : Janji yang belum ditunaikan.

Helo !

Hari itu, saya duduk sendirian. Memikirkan tentang diri saya. Apakah saya telah berdosa? Saya telah berjanji. Tetapi saya telah berasa tidak yakin untuk menunaikan janji itu. Saya tahu, saya boleh lakukannya.

Cuma, saya kurang keyakinan. Segala janji perlulah saya penuhi. Saya bukan seorang pemungkin janji. Saya sayang diri saya dan saya mahu Allah juga sayangkan saya.


Dan Allah SWT telah berfirman,

( Surah Al - Isra' : 34 )

Tafsirnya : "Dan sempurnakanlah perjanjian (dengan Allah dan dengan manusia), sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya."

Dalam ayat yang lain Allah juga menerangkan bahawa orang yang telah menyempurnakan janjinya itu adalah antara sifat orang yang benar-benar beriman dan mengerjakan kebajikan, dan mereka itu adalah orang-orang yang bertaqwa.


Firman Allah SWT,

( Surah Al - Baqarah : 177 )

Tafsirnya : "Dan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka berjanji."


Jadi saya terfikir... NAK TAKNAK, KAU DAH BERJANJI, SILA TUNAIKAN JANJI ITU.

Err, boleh postpone tak?

Have a good day !

No comments:

Post a Comment