Monday, May 16, 2011

Tamparan Anak Kecil

Ok! Hari ini kita mulakan dengan cerita kelakar lah yer. Cerita adik sedara saya mengejutkan saya bangun tidur.

Ok, pada hari jadi saya yang ke-22, saya kebosanan. Lalu saya hanya online sepanjang hari, termasuklah bersambung online di rumah nenek saya kerana esoknya Mak Su saya akan bertunang. Sampai pukul 4 pagi saya sibuk beronline Facebook. Pergh! Apa ntah yang saya buat.

Sempat main tangkap-tangkap gambar guna “Crystal Eye” laptop Acer adik saya nie lagi. Tak bleh blah, main tangkap-tangkap gambar, gedik-gedik, gelenyar, dengan Mama. Saya ulang, MAMA, IBU, BONDA, Mommy, Mother… Ok dah. Jangan over.

Esok paginya, semua orang sedang sibuk mempersiapkan benda-benda (apa ntah). Lalu, adik sedara saya naik tingkat atas – ala-ala loteng yang di buat bilik, tempat saya dan Mama tidur. Semestinya, Mama sudah bangun awal lagi. Saya? Tidur lah apa lagi. Adik sedara saya bernama Anis dan Sheera. 7 tahun dan 5 tahun.
Dia naik dan kata, “Kak Nana, Kak Nana, Ummi (ibu dia) kata bangun cepat. Kalau tak bangun, Ummi lempang Kakak Nana macam nie…” Pangg! Dia lempang muka saya!

Tanpa rasa sabar, saya jerit, “Pergi turuuunnnnlaaahhhh!!!!!”
Rasa nak tendang bontot dorang pun ada. Takpe takpe. Tahan, tahan! Cepat-cepat mereka lari turun bawah.

Tiba-tiba saya ketawa melihat keadaan itu. Ketawa? Kepalahotakkauakunakketawabuatapa.SHIT.

Bila cerita dekat Mama, Mama ketawa dan cerita pada Ummi budak tu. Ummi dia pun ketawa.

OK FINE. AKU TAK CUKUP TIDUR.

Have a good day people ! ;)

Blur, pakai front camera. hihi.

No comments:

Post a Comment